SWeeeeeettttt Villageee.....

10:34 AM Edit This 1 Comment »


Firstly aku nak memperkenalkan apa yg org selalu cakap tentang perkataan INDAH....
Itulah kampung aku.....kampung org laen jgk....kat sana apa yang ada???
Yg paling orang luar suka ialah.......SAWAH yg menghijau...klu x hijau tue...maknanyer dah tiba musim menuai ler tue...kat sini memang best...masa aku kecik2 dulu ni la tempat aku bermain curi pelam org, panjat pokok (pokok org plak tue), main tanah liat (wat pasu..haha), cari lubang belut, tangkap ikan, lastik burung, culik anak burung...& mcm2 lagi sampai x leh nak mention byk....tapi bila dah besar aku dah makin tinggal xtvt nie semua...klu aku wat jugak..agak2 ada yg kejar aku nie...(fhm2 je la).....tengok pd pic..apa yg aku renung tue?? (zmn kecik2 aku la hehe).......





Yg korang tengok kawasan cam Hawaii kat ats ni plak..ni la kawasan persekitaran yg ada kat kampung aku..lawa kan, damai je...tp terlebih dahulu aku perlu mention nama fotografer yg amik pic nie(dayah anak mak teh aku..haha)..,takot dituduh plagiat plak nanti...
Kat parit tu la aku selalu berkubang ngan member2 masa kecik dulu...siap wat pertandingan berenang lagi..mcm2 kuak ada... kuak itik, ayam,buaya,kura2....kuak x tau berenang pon ada..main pakai kaki jer dia gerak..maklum la kadang2 airnyer cetek...kitaorg akn mandi sampai air jadi keruh..klu x keruh mana kaw mandi....kesan drp berkubang dan berjemur di ruang publik...hitam badan le jawabnyer.....lepas tue dpt bebelan dr si tukang bebel kat umh....
Pic yg laen tue pic kawasan Sawah bila sunset & tanah dibajak....cantik kan??




yg nie aku malas nak cerita byk2...dia memang suka pose camtu...sapa ntah....
tp klu korang nak backgroud pic yg cantik camtue..meh la ramai2 dok pakat dtg kampung aku
best oooooo....ronda2 naik basikal keliling kampung sambil hirup udara segar lagi suci...blom tercemar tau....klu tercemar pon disbbkan oleh asap2 moto yg lalu lalang kat situ...tambah2 moto pak mat tempe kat situ....haha...
lg best klu korang nie digolongkan dlm golongan yg cun @ encem...pasti ada yg ngorat wat suara tikus jer bila korang ronda2 kat kampong aku nie.....x caya try la....MEH RAMAI2 DTG KE TAMAN MEGA BEST.......pasti mai x mau balik dah......


1 comments:

FreD Vs Didie said...

wah nak blik gak kmpung kau..bestnyer..nak mkn mee udang bnyk2 bagi muntah..wahahah